Zachowania klientów na stronach przynosi wiele informacji, co, kiedy i gdzie wystawiać, aby sprzedaż rosła. Właściciele i menadżerowie sklepów internetowych, czy też ogólnie e-commerce uznają zachowania klientów za podstawę zmian zachodzących na ich stronach internetowych.
Aktywność w sklepach internetowych jest mierzalne, przy pomocy prostych narzędzi analitycznych można dostrzec wyniki sugerujące pewne zmiany, które spowodują wzrost sprzedaży.
Sprzedaż, a szczególnie jest wzrost jest podstawowym czynnikiem dynamicznego rozwoju branży e-commerce. Google Analytics pomaga w identyfikacji zachowania klientów. Możesz zobaczyć nawet to, o której godzinie klienci najczęściej przychodzą do twojego sklepu internetowego, w co klikają i czego szukają. Potencjał twojego sklepu może być wykorzystany w więcej niż 50%, a na pewno zobaczysz stały wzrost sprzedaży produktów. Twoi klienci dokonują w sklepie internetowym swoiste podróże. Za pomocą analizy zobaczysz jakie mają potrzeby oraz doświadczenia na twojej stronie internetowej.
Customer Journey to analiza całej podróży klienta po sklepie internetowym. Jest to proces, który pozwala spojrzeć na stronę internetową z punktu widzenia klientów. A to skolei pozwala na zmiany w sklepie i większą sprzedaż.